Fick åka in igen

publicerat i Graviditet 13-26 veckor;
Blödde ännu kraftigt inatt så fick åka in akut IGEN...Jag fick då veta att min livmoder är delad, men bebis ligger bra till som det såg ut idag och den lever, har vätska i andra sidan och har jag tur är det den som håller på att komma ut. Dem ville lägga in mig men jag sa att jag är lugnare hemma så fick med mig tabletter som förhoppningsvis minskar blödningen. Har återbesök nästa vecka.
 
Att tilläga är att min mormor har delad livmoder och antagligen är det ärftligt. Hon har ju lyckats föda 2 friska barn (dock även fått ett sent missfall).  Så slutdiagnosen blev antingen blöder jag från ena sidan av livmodern, eller så är det från bebisen eller så kunde det vara från moderkakan som låg ganska långt ner (men det skulle dock vara normalt att den gjorde det vid deb här veckan). Att livmoderna är delad innebär även att bebisen kommer ha för liten plats att växa på och risken för att den föds för tidigt är hög!
Lilla hjärtat Vecka 13+5, 7,8 cm kärlek 

Kommentera inlägget här :