första sparken

publicerat i Graviditet 13-26 veckor;
Idag berättade vi för Pontus släkt och bebisen och dem blev super glada, hans faster hade redan anat det direkt hon såg mig. Haha inte så konstigt med den magen jag har. 
 
Sen kom första riktiga sparken, jag har känt rörelser innan. Jag satt ner och helt plötsligt fick jag en riktig kick där inne ifrån det kändes som att hela bebisen vände sig, det var en otrolig känsla. Vi längtar efter att Pontus ska kunna känna den men det dröjer nog ett tag till. 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Bea:

Haha, ja nu växer den rätt rejält faktiskt! :P Men min var inte lika stor som din är nu, när jag var i samma vecka som du, så du kanske får en större mage sen ;)

Åh så mys med den första riktigt sparken, man blir så chockad och glad då! :) Va kul att de också tog det så bra! :D

Svar: hehe, jag är ju lite mullig sen innan också ;) Men mamma säger att vi bär barnen långt fram så kan vara därför magen putar så mycket. det är kul att jämföra alla har så olika. Ja det var helt underbart, jag blev först helt chockad och bara oj :O hehe :D
pinkmum.blogg.se

2:a kommentar, skriven , av Bea:

Jag var rätt mullig sen innan jag :P Jo det kan ju vara så, jag har en rätt stor mage nu, men min syster hade typ lika stor mage som jag har nu när hon var i vecka 40. Det är ju helt individuellt. Det är skitkul att jämföra :) Jag blir fortfarande ibland chockad för det känns som att han nästan ska trycka sig ut genom magen när han sparkar, haha. Det roligaste just nu är nog att lägga handen på magen för han söker sig typ till den då, så man kan känna hur han långsamt stryker sig mot den, och hur en arm eller ett ben ibland trycker ut :)

Kommentera inlägget här :