Charlie 11 veckor

publicerat i Charlie 2-3 månader;
Idag blir Charlie 11 veckor gammal. Min lilla kille. Nu jollrar han och sprattlar otroligt mycket. Han blir bara roligare och roligare. Han ger svarsleenden i mängder och jollrar och gör små glädjeskrik när man pratar med honom, det är så himla roligt. Han visar sin personlighet mer och mer! <3 Han har börjat tycka om att sitta i sin matstol och sitter gärna där när man lagar mat så kan han vara med litegrann. Han tycker även om att sitta i soffan för då kan han titta lite på Tv, dock så tröttar han efter en liten stund. Ett framsteg han gjort är att han sovit hela natten! natten mellan 8/4-9/4 sov han 23-06 innan han ville äta. Dock så vaknade jag massor med gånger för att se så han levde. 
 
Idag var vi även på bvc. Han vägde 6400gr vilket var + 310gr på 3 veckor vilket var lite för lite. Så jag får försöka att amma oftare. Jag har tyckt att han varit ovanligt gnällig sista dagarna och börjat ana att han fått i sig för lite. Men BVC sa att jag inte bör ge ersättning utan att jag får försöka att amma oftare. Mycket pga att jag lätt får böjvecksexem och då skulle bröstmjölken skydda mot det, han är lite torr i huden så därför måste jag vara noga med att smörja honom. Han var 62,5cm lång (+2cm på 3 veckor!) 40,5cm i huvudomfång (+0,5cm på 3 veckor.) Han växer min lilla kille! ♥
 

Kommentera inlägget här :