Charlies första julafton

publicerat i Charlie 11 mån - 1 år;
Idag är det Charlies första julafton. Jag tror dock inte att han förstår vad som händer men han har kopplat att någonting är på gång. Igår var vi på iraliensk julafton hos mina gudföräldrar. Då äter vi pizza och sen delar vi ut paket, en rolig tradition som alla uppskattar. Charlie passade på att norpa kulor ur granen och busa massor med sin kusin Tino. 
 
Här kommer lite bilder från den italienska julaftonen, tog inte så många. 
 
Idag fick Charlie två paket på morgonen som han fick öppna tillsammans med pappa. När han fick första paketet sa han Tack, det var så gulligt så mitt mamma hjärta smälte lite grann. Sen åkte vi till mina föräldrar och åt julfrukost där. Det är också en tradition vi har, super mysigt att träffas och äta gott sådär innan vi åker iväg och firar. 
 
Sen tittade vi på tv och bara njöt av dagen innan vi styrde kosan mot malmö för att kolla på Kalle anka och träffa min släkt, vi firade hemma hos min mormor och morfar. Mormor hade lagat massor med god mat och alla åt så de blev sprickfärdiga. Att titta på Kalle anka var inget för Charlie det fanns ju massor att upptäcka, pilla och smaka på. Han försökte äta upp en gips tax, jord från en kruka och en knapp på fjärrkontrollen innan han blev fövisad till sin matstol med majskrokar. 
 
Sen kom jultomten (läs min morfar) och alla fick paket, vi dansade runt i hela huset, tom upp för trappan haha, knas morfar. Sen fick vi ännu mer paket. Charlie skrattade först åt tomten men sen när tomten kom närmre blev han jätte ledsen och rädd. Sen var han super skeptisk mot alla ett bra tag efter det. Charlie fick massor med fina saker, bla lego, en ryggsäck, böcker, kläder, vantar, kritor och intrument. Han älskar "pianot" han fick av mormor, men han får bara ha det i bilen för fy katten vilket oväsen hahah. Men det underlättar bilresorna otroligt mycket! 
 
Mamma och Charlie mys innan tomten kom. Det är ju kämpigt att fira julafton. 
 
Fler bilder kommer sen, har inte lagt in dem ännu. 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :