vet inte vad jag ska ha för överskrift

publicerat i Charlie 7-8 månader;
Charlie utvecklas så himla fort. Han fick sin första tand på sin 7 månaders dag. Jag kämpar med att få honom att sova hela nätter och gärna i sin egen säng det är ett evigt kämpande. Igår kväll bestämde vi oss för att nu ska vi verkligen börja kämpa så vi tog en promenad till lekplatsen så att han fick gunga, sen gick vi hem och badade honom, smörjde in honom och satte på blöja/pyjamas. Satte mig sedan i gung fotöljen med välling och matade honom. Sen var han hur pigg som helst... Så då fick han leka en stund på golvet. Sen gick vi in i sovrummet då fick han lite välling till innan jag la honom. Sen skrek han i 40 minuter innan han tillslut somnade. Jag använde värmekudde och hade breve honom. Jag hade en hand på honom så han kände att jag var där, jag nynnande, provade att vara tyst osv. Vi är lika envisa båda två men tillslut vann jag! Han sov i sin egen säng någon timme innan han vaknade och ville ha tutte och närhet så då fick han sova hos oss. Han vaknade 2 gånger inatt och sen ville han upp vid 6 tiden imorse. Jag tyckte att det gick ganska bra ändå! Det var ju ändå första natten vi gjorde såhär.
 
Jag vet att alla har olika väldigt bra idéer på hur man ska göra men jag vill inte ha fler tips. Har fått massor med tips av min barnmorska och av min mammagrupp men jag gör det som känns bäst för oss och vår son.
 
Här kommer lite bilder.
Jag gillar att bukra, här är Charlies matförråd, vi har dock gröt och välling på ett annat ställe. Jag har köpt hem 12 paket våtservetter och 6 paket blöjor också. Det gäller att passa på när det är billigt! Det går ju åt! 
I förrgår stod han helt själv utan att hålla i sig i någon sekund! Så himla duktig vår lilla kille. Men det går för fort! Du får lugna ner dig lite tycker mamma! 
Go o gla kexchoklá!
Kokar allas Charlies nappar.
 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Ida Elfström:

Hej Anna!
Vilken fin blogg du har, jag har en dotter som är född 10 februari - nästan lika gammal som din Charlie. Roligt att se vad som händer med en jämnårig.

Hälsningar Ida i Göteborg

Svar: Tack! ja det är super roligt att följa andra i samma ålder!
pinkmum.blogg.se

Kommentera inlägget här :