Natten

publicerat i Charlie 11 mån - 1 år;
Natten gick hyffsat, jag tycker att han varit väldigt duktig i varje fall. han sov till ca 12, alltså i ca 2 timmar innan han vaknade och ville ha välling igen?, då fick han en halv flaska och somnade sen gott om i sängen. Sen vid 3 tiden vaknade han och ville vara hos oss, men han sprallade så mycket att vid 5-6 tiden la jag tillbaka honom i sängen med en halv flaska välling och efter en kort stund somnade han, sen vaknade han till efter bara någon minut, då la jag honom ner och vaggade sängen och då somnade han om och sov till 9!! 
 
Jag tycker att första natten i egna sängen gick bra! Han kunde ju tvärvägrat och gallskrikit hur länge som helst. Men jag tror att han trivdes, han kan ju röra sig mer i sömnen i sängen än vad han kunde när han var fastspänd i vagnen. Sen gillade han nog gungandet från vyssnalulltassarna. Jag ser ljust på detta i varje fall, nu ska man ju bara få honom att sova hela nätter men det är nästa projekt. En sak i taget. 
 
Bild från julafton
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Sandra:

Det låter som att det gått ganska bra, ett steg i taget. Underbart skönt tror jag det kommer bli framöver att få ha sängen för er själva! :) Nathan har ju sovit i egen säng sedan han var väldigt liten så på den fronten har vi haft det bra. Nu äts heller inga nattmål under natten. Det jag skulle vela förbättra nu är dock att jag vill han ska kunna somna i sängen och inte alltid i famnen. Sedan vaknar han under natten i princip en gång i timmen (kan bli mer) och vill ha igen tutten. Varannan natt vaknar han och vägrar somna om mellan 04-05.30 då jag får kämpa och tillslut lyckas han somna om och sover till 08-09. Men precis som du sa, ett steg i taget. :)

Kommentera inlägget här :