sova i egen säng

publicerat i Charlie 11 mån - 1 år;
nu ikväll bestämde vi oss för att få charlie att sova i sin egen säng. det har varit helt omöjligt innan. han har bara rest sig upp och gallskrikit. men nu köpte vi vyssanlulltassar. jag bestämde mig för att vara noga med den vanliga rutinen nu i veckan så vi var på rätt spår. lek, gröt, bad, tandborstning, pyjamas och lite stillsamt lek sen välling i famnen och sen lägga honom. vi har kört med att spänna fast honom i vagnen så har han fått sova där halva natten och sen halva natten hos oss. men den halvan hos oss är så kaotisk. han snurrar, sparkaa, drar mig i håret, kryper runt och gnäller. nu ikväll körde jag rutinen och sen ner med honom i spjälsängen som jag bäddat så den var mysig runt om så som det är i vagnen. han låg lugnt först men efter ett tag började han resa sig och jag la honom lugnt ner var gång. men efter en stund såg han det som en lek och skrattade var gång jag la honom. då fick pontus komma o hjälpa till, han vaggade sängen och jag höll på charlies rygg o klappade honom nätt i rumpan. till slut blev han lugn och somnade gott. denna nattning tog max 15min jämfört med vissa ibland 2 timmar! prisa den som kom på vyssanlulltassar!!!! nu får vi se hur natten blir men vilken dröm nattning.

Kommentera inlägget här :