BVC Besök och blodprov

publicerat i Charlie 1,5-2år;
Då jag har svårt att få ledigt så fick Pontus gå med Charlie på den försenade 18 månaders kontoll.
Vi hade redan fått boka om det en gång för att jag inte fick ledigt men sen fick jag ändå inte ledigt men då fick Pontus det i varje fall. Några dagar innan hade vi fått hem papper om bllodprov för att kolla soja allergi - jag tror inte att det kommer synas något på ett blodprov men vad vet jag? Vi kör mjölk och soja fritt nu ändå så bajsade Charlie 5 gånger igår och det var inte normal avföring. Känns som att det är något annat. I varje fall så körde Pontus och tog blodprovet med Charlie innan han skulle till BVC, Charlie var jätte ledsen och tyckte att det var jätte läskigt. Sen åkte Pontus till BVC och lillkillen fick leka i väntrummet. 
 
Han vägdes och mättes. 
Han vägde 12,6kg +1kg på 7,5mån 
Var ca 85cm lång (lite svår att mäta) +7cm på 7,5 mån
 

De frågad om han kunde mer än 10 ord, om han förstod när man bad honom hämta saker. De frågade även om han kunde bygga med klossar och stapla. Pontus sa att deh ade frågat om han ritade också. Det kan man ju allt säga att han gör haha. Han är på god väg framåt i sin utveckling. Vår fina pojke. Sen fick han vaccin mot påssjuka, mässling och röda hund. Hon sa att om det kom någon biverkning så tog det en vecka innan det kom så vi får väl se nästa vecka hur han mår. 
 
Lilla stackaren först blodprov och sen vaccin. Efter den galna dagen sov han en hel natt i sitt eget rum för första gången! 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :