En helg i götet

publicerat i Charlie 1,5-2år;
Förra helgen åkte vi upp till göteborg för att ha en mini semester. Vi lämnade Nelly hos min bror och Wilma och Izzy hos mina föräldrar. Sen drg vi upp med vår lilla rallyford. Vi bodde hos min moster som har hus i gbg. På söndagen gick vi på universeum och sedan gick vi vidare till naturhistoriska museet. Charlie hade jätte roligt på universeum men sov igenom hela musset. Vi hade även med oss min yngsta kusin som är snart 12år. Hon hade jätte roligt hon med. :) På måndagen bestämde vi oss för att åka in till slottsskogen som låg mitt i stan. Där gick vi och tittade på alla djuren. Det var som en djurpark fast gratis? Vi såg sälar, älgar, gotlandsruss, getter, får och massa fåglar. Det tyckte Charlie var jätte roligt. Sen fanns där en jätte stor lekplats som vi lät Charlie ha amok på haha. Han lekte nog i 1,5 timme innan vi fick dra honom därifrån för jag frös och var hungrig. PÅ eftermiddagen hämtade vi min kusin i skolan och sen somnade jag i soffan, snacka om slutkörd mamma men jag behövde det. Sov säker i 2 timmar innan Pontus väckte mig för att moster hade både kommit hem från jobb och lagat mat haha.
 
På tisdagen gick vi upp tidigt och tog vår lilla rallyford och styrde mot skåne med en liten omväg förbi ullared och gekås. Charlie hade så himla bra tålamod och var så duktig när vi var inne på gekås. Vi köpte lite julklappar och lite bra att ha saker. Det var verkligen en välbehövlig helg. Det var verkligen en mysig familjesemester. 
 
Nu kommer det ett bild regn från universeum, det andra glömde jag att fotografera såklart.. 
 
 

Kommentera inlägget här :