Kvällsmat?

publicerat i Charlie 2år, Lilly 0-1 månad;

Idag vid kvällsmaten: 

Det hela började med Trots Charlie som under en lång tid tjatat hål i huvudet på mig om att han ville ha majs.

 "jag vill ha majs" kokar majs till ungen. "nej pappa koka den" "jag ha smöööör" *med gnällrös * jag tar smöret och ska ta det på majsen "neeej" vad nu då? "pappa ta smör!!*smöret Smälter* *ungen börjar skrika och Storgråta* men vad är det Charlie "smöööör, mitt smöret!!!" ger ungen mer smör och samma sak upprepas två gånger....  ungen tar en tugga och jag tar salt på min majs. "jag ha salt mamma" tar saltet "neeej pappa ta saltet"  Pontus ställer ned saltet och ungen börjar skrika och slänga sig på golvet. Efter 5 minuters skrik får ungen fram "saltet står på feeeel håll"

Lilly börjar skrika och Pontus tar upp henne och går för att byta hennes blöja, snabbt hörs ett "Annnnaaaa kom in hit nuuuu" Jag går snabbt in i rummet och ser att Lilly bajsat på hela väggen säkert en meter från skötbordet och över halva Pontus tröja och lite på hans byxor. Jag kunde inte sluta skratta. Jag tog över och försökte städa upp röran medans Pontus mumlade att bebisar inte alls är söta, de är opålitliga bajsmaskiner och gick iväg för att byta kläder. Under tiden bajsade hon ännu mer och när jag fått bort det så kissade hon hahaha.

Vi alla återgick sedan till köksbordet efter all sanering och handtvättning,, Charlie låg dock mest på golvet och snurrade runt i ett försök att leka bebis. Jag tror att han åt som mest 4-5 tugger på den där majsen som han tjatade till sig. 

Ibland funderar jag på varför man inte gör ett tv-program om vår familj för det tycks alltid hända något galet här hemma! Vi är verkligen familjen Cirkus Ranvide - med kärleksfullt kaos! 

 
 

 

 

 

Kommentera inlägget här :