Halvvägs

publicerat i Charlie 2år, Gravid med Lillasyster 2015;
Nu är vi äntligen halvvägs genom graviditeten med lillasyster. I förrgår var första gången jag insåg hur obekvämt det var att ligga på magen. Jag har fått väldig foglossning antagligen pga stressigt/tungt jobb utan nödvändiga pauser så det blev så illa att jag satt och skakade och grät i bilen på väg hem pga smärtan och stressen. Jag ville jobba så jag har gått och dragit ut på detta och kört jobbracet ändå men nu sa kroppen ifrån rejält, jag kunde inte komma upp ur sängen när jag väl lagt mig så Pontus fick hämta min tandborste så fick jag borsta tänderna i sängen! 
 
Jag bokade läkarbesök och fick en tid 4 dagar senare. Hon i luren var lite snäsig och ifrågasatte om det verkligen var foglossning om jag inte fått det diagnostiserats. Då sa jag att allt på 1177 om foglossning stämmer på hur jag känner... Aja jag åkte dit igår i varje fall och fick komma in 45 min efter utsatt tid och då hade jag tid 8:15.. När jag kom in till läkare ställde han lite frågor klämde på mig och frågade lite till sen sa han att försäkringskassan sällan godkänner sjukskrivning under graviditet och att han kunde sjukskriva mig 2 veckor och sen fick jag återkomma om besvären kvarstod.. Jag frågade om jag kunde göra något för att lindra men då gick han ut ur rummet så jag fick gå bakom honom ur i korridoren och fortsätta mina frågor..? Fick lite snäsig till svar att jag skulle äta panodil.. 
 
Jag får nog prata med Åsa min underbara barnmorska om det och fråga vad hon tycker att jag ska göra. Annars flyter graviditeten på och jag är så himla glad att vi ska bli en till, det är så spännande att det är en liten flicka denna gången! Fantiserar om hur första mötet mellan syskonen kommer att vara 😍
 

Kommentera inlägget här :